sobota 25. května 2013

Duel

V chladném dopoledni se slunce marně snaží probojovat vrstvou mraků, naopak jejich tmavá barva věstí déšť. Nedaleko hřbitovní zdi se shromažďují přímí i nepřímí účastníci nadcházejícího duelu. Od úst jde pára, ruce studí ... tep stoupá.
Ne, ne ... nezbláznil jsem se, ani to není popis souboje Tychona Brahe, při kterém přišel o špičku svého nosu.
To se totiž chystá start jabloneckého bikového závodu ABB Cup na trasách 33 a 54 km. Tak jsem naskočil do děje, ale úplný začátek následujícího dění začal asi před 14-ti dny. To firemní sítí proběhl první mail o společné účasti členů týmu a dalších spřízněných duší na uvedeném závodu. A aby bylo jasno, tak týmový lídr Pajin hned vyhlásil, že se jede "dlouhá", krátkou prý jezdí jen bábovky. Všichni potvrzjí svou účast a tak mi nezbyde, než se do diskuse zapojit taky. "Nemám kolo ... půjčil jsem ho mladýmu." Pak ovšem přijde krátké zatmění mozku ... "aby jste ale neřekli, že se distancuju ... budu sice bábovka na "krátký", ale zato ji POBĚŽÍM "na suchu", tedy bez kola. To jsem si dal ... všichni se toho okamžitě chytili jak ho... košile a už není cesty zpátky.
Po pár dnech to má ovšem své pokračování, kterým vše ještě graduje. S kolegou od protějšího stolu se tak dlouho hecujeme ... až to padne!! Kdo bude rychlejší ?? Samozřejmě každý na své trase ... tedy 33 běh versus 54 bike. Naštěstí je biková trasa dost obtížná, ale i 33-ka má skoro 1000 m převýšení.

Jsme na startu ... poslední hrdé pohledy z očí do očí ... kdo prohraje bude nadosmrti zostuzen a zesměšněn !! Prásk ... a jede/běží se. První kilometr je po asfaltu, z kopce a po rovině, pak přijde krátká stojka. Tam se mi podaří předběhnou asi 5 posledních bikerů, kteří mají s kopcem fakt velkou práci. Pak už se to tak různě motá ... vystartoval jsem spolu s bikery na dlouhé trati, krátká pak startuje s odstupem 15-ti minut a první jezdci z krátké mě dostihují cca na 4.-5. km.
V první části závodu jsem spíše terčem duchaplných otázek typu "kde máš kolo", ovšem s přibývajícími kilometry si alespoň trochu získávám respekt. V závěru se mnozí bikeři nestačí divit či dokonce uznale pokyvují hlavou.
Časy na kilometr oscilují podle terénu mezi 5-6 minutami, což mi nepřipadá špatné. Ostatně sám si dnešní své počínání omlouvám "testováním materiálu" na nadcházející 2. díl Horské výzvy a tak se nechci moc zrušit. Pořídil jsem si totiž nové letní krosovky (Adidas Kanadia 5 TR) a k tomu zkouším, zda by se nedal batoh nahradit velkoobjemovou ledvinkou se dvěma bidony. Boty se zdají být dobré i když jsem prsty pro jistotu oblepil ze všech stran. Zato ta ledvinka se moc neosvědčuje, dva plné bidony mají svou váhu, pás nedrží na kyčlích, jak jsem si představoval a hned se posune vzhůru do pasu. Hm ... tak to musím opět přehodnotit na batoh - jen pořídím nějaký sofistikovanější, než jsem měl v Jeseníkách.

Obě trasy se opět spojili, občas v kopci poklábosím s bikery, kteří mají stejné tempo, z kopce pak všichni mízí v nenávratnu. Na 25. kilometru mám pocit, že to nějak nechce běžet, ale časy jsou stále stejné ... tak to bude asi jen pocit. 5 km před cílem ještě fakt MUSÍM a to mě stojí tak tři minutky. Tím jsem si prosr.. výsledek a skončil jsem mezi bikery na posledním místě . No nic, i tak je to čas 3:09 na 33 km a tedy průměr přes 10 km za hodinu.

A jak dopadl duel ?? Kolega dokončil závod za dalších 30 minut ... ale vždyť to byla jen hra. Tak úplně klidně stačí, když mi bude v práci říkat "Pane".

4 komentáře:

  1. Pavle, tys taky jako dite mel zalibu ve westernech nebo v rytirskych soubojich, ze? :)
    Fakt moc pekny, obdiv a gratulace... hezky a moc vtipne jsi sepsal.. Ovsem me dostal nejvic ten zaver.. " byla to jen hra, o nic nejde.. staci, kdyz mi bude v praci rikat "Pane" " :).. LOL.

    At se dari! 12:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jooo, to jo ... kovbojky mám rád do dneška a k velké "radosti" manželky poslouchám doma Country Radio. Ale výtet mezi cyklistama jsem si fakt užil :-)

      Vymazat
    2. Mne to pripomnelo slavneho Gordyho, jak bezel poprve Western States mezi jezdci na konich:)...
      Fakt mas muj obdiv.. nejen pro ten skvely vykon, ale pro to nadseni, fanfaronstvi, chut si to zkusit a jit do tezkeho boje... Proste pro tu vyzvu!
      At se dari! 12:)

      Vymazat
  2. Parádní duel. Není nad hecování s kamarády. No a závěr nejlepší!!

    OdpovědětVymazat