pátek 24. srpna 2012

Húlava

...to je slovo, co ??

Trochu mi připomíná spíš jméno podhorské vesnice se třemi stálými obyvateli, v níž největší boom skončil společně s poválečným odsunem Němců do civilizovaných krajin.
Ale pravda je jiná...jak bylo celému národu vysvětleno v hlavní zpravodajské relaci jedné komerční televize. Jde totiž o doprovodný bouřkový jev – jakýsi vodorovný rotující vzdušný vír. Česky bych to viděl asi jako unavený tornádo, který si lehlo na zem.
Proč to ale píšu...byla středa 5 hodin ráno, když se synem společně kontrolujeme na internetu meteoradary, zda dnes opět pokračovat v lesní prázdninové brigádě (já ne..to můj syn). Jediným pohledem zjišťujeme, že ač pátá ranní, valí se na nás bouřka jako prase. A tak syn skáče zpět do postele a já – když už jsem vylezl – jdu do práce. Sedím u svého PC...
No a teď tedy konečně dochází na tu húlavu. Venku, ač den pomalu začíná, se stmívá, až nastává téměř noční tma. Najdnou se prudce rozletí dveře našeho obchodu, oblečení ze stojanu, vzdáleného 4 metry, letí vzduchem, ve vedlejší místnosti se s třeskem rozbíjí okno...a je klid. Všechno trvalo 3 vteřiny. Unavený tornádo prošlo obchodem a kanceláří … proti utrhaným střechám malichernost, ale i tak to bylo „dost hustý“. Taky bych chtěl být někdy tak unavený...

No nic..pobavili jsme se a teď zase k vážné práci.

P.S. první tři fotky jsou ilustrační, další tři jsou reálné...autor tyto fotky uložil na portál rajce.net







Žádné komentáře:

Okomentovat