pátek 19. září 2014

Jak jsem se stal testovacím běžcem

To vlastně ani sám nevím, prostě náhoda. I když jedna pravda říká, že náhoda přeje připraveným. To bylo tak ...

UT4M za dveřmi a s tím nutnost nějak dořešit batoh, který by byl dle mých představ a který by samozřejmě nestál "salomon" Kč. Jako očekávaná novinka se objevil jeden nadějný kousek na stránkách Decathlonu, ovšem stále nebyl na skladě. 5dnů před odjezdem konečně ... jeden kousek. Prodavač se mi ochotně věnuje, vypadá jako by věděl o čem mluví, ptá se kam to mám ... no a za chvíli z něj vyleze, že taky běhá traily. Batoh beru a slovo dalo slovo ... po závodě ve Francii mám dát vědět, jak vše dopadlo. Určitě přijdu ...

Hned večer batoh trochu nabalím, hodím na záda ... a všechno špatně. Nedrží to v dobré pozici, všelijak divně se kroutí ... je mi to moc líto, na pohled vypadá dobře, ale zítra ho vrátím. S tímhle by asi běžet nešlo.
Jenže v noci mi to pořád šrotuje v hlavě, nechce se mi běžet takový závod se starým batohem, když jsem se tak natěšil. K ránu mi "prdne v kouli" ... nevrátím !! Jen se vzbudím, vyhazuju do koše účtenku i s možností reklamace a nůžkama batoh roztříhám ... no, jen trochu. Pak vytáhnu jehlu, tlustou jak pletací jehlici, kombinačky a nit, co by se s ní daly šít koňský sedla a dám se do práce. Zavzpomínám na mládí, kdy žádný Hudy neexistoval a kdy jsme si batohy a sedáky na lezení šili doma ... a dám se do práce. Odpoledne je batoh zase pohromadě, naplním hydrovak a jdu testovat do lesa za barák. Test se protáhl na 20km, ale dobrý ... batoh beru !!

Po návratu z Grenoblu batoh vyperu (jo, jo ... trošku smrdí) a jdu za "kolegou" do Decathlonu. Nevěří svým očím, co jsem s batohem udělal, ale všechny úpravy si fotí a sám je pokládá za docela logické ... prý zkusí fotky poslat s připomínkami do Francie. No to jsem zvědav !!
No a pak to přijde ... prý jestli bych nechtěl občas pro Decathlon otestovat pár věcí a napsat nějakou nezávislou recenzi. Pravda ... jsem trochu zaskočen, ale nakonec ... proč ne. Pár dnů si to ještě necháváme projít hlavou a pak do toho jdeme.
Dostávám k testování běžecké trailové boty Quechua MT 500.3 a batoh stejné značky s označením Extendet 0-10L.



Tak ... a je konec běhání pro radost ... přijdu domů z práce a zase jdu do práce. I psovi vysvětluju, že je konec s honem na srnky, každý běh se teď bude muset vyhodnotit, zaevidovat, popsat ... tak nevím, jak by ten lov zvěře vykazoval. Mám měsíc na zkoušení a pak budu muset něco napsat ... dám to i sem, sám jsem zvědav.

V sobotu se na Bedřichově běžel 1. ročník Jizerské 50 RUN na trasách 10 a 23 km. Přihlásil jsem se tedy s úmyslem boty vyzkoušet, ale nakonec po prvních zkušenostech a hlavně s ohledem na profil a povrch trati jsem zvolil jiný model. Všechno se běží po šotolině nebo jiném pevném povrchu, kameny žádné, pár kořenů ... převýšení cca 320 metrů ... skoro takový silniční závod. Až na pár kousků je všechno po širokých cestách, takže rychlý závod.
Když už jsem to nakousnul ... startuji ze čtvrté řady, mezi cca 300 běžci ... no opravdu se letí jak po silnici. V celém závodu je jeden jediný kopec, který stojí za úvahu, ale i ten má sotva 1,5 km a můj čas se tam trochu přiblíží k 6 min/km ... jinak vše pod 5 min/km.


Občerstvovačky jsem trochu zredukoval a tak z toho bylo jen jedno polknutí vody z kelímku na 15. kilometru ... poslední km pak za 4:02 ... a je tu cíl.
Dnes je se  mnou moje Terezka a tak se spolu couráme mezi stánkama a čekáma na vyvěšení nějakých výsledků ... nemuselo by to totiž dopadnou špatně. Trochu kritiky na pořadatele ... na to, že je vše měřeno čipy se mi zdá, že 1,5 hod do vyvěšení výsledků je dost dlouho. Ale nakonec se to čekání vyplatilo ... teď ale nevím, jak dál pokračovat v psaní. Před pár dny totiž ředitelka našeho nového Klubu trailových běžců rozeslala hromadným mailem stanovy, kde je jasně v bodu 4 psáno: "Nesmí se (moc) vytahovat se svými úspěchy.", ale zase v bodu 7 se říká: "Na závodech i mimo ně musí klub hrdě a veřejně reprezentovat."
Tak ho tedy hrdě a veřejně prezentuju !!



Ještě trochu stastiky:
23 km, 1:50:02, 64/273 celkově, 2/24 v kategorii.

Tak závodní testování bot zatím nevyšlo, ale na konci října bude závodní nasazení na Janovské 19. Vlastně ... do té doby by měla být recenze hotová ... takže rychle zase do lesa !

11 komentářů:

  1. Blahopreju, klubovy kolego. Tak Pulec uz je reditelka?? Super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji... a.kdo jiný než ředitel by mohl vydávat závazné stanovy??

      Vymazat
  2. Škoda žes neudělal dokumentaci batohu před rozstříháním a po něm. No už se těším na recenzi, boty i batoh vypadají velmi dobře..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Škoda, neudělal ... ale test nového batohu by taky potřeboval nějaké nůžky, jehly a nitě ... ale tentokrát to asi nemůžu. Ale jinak to vypadá nadějně. 8 z 10 trailových běžců doporučuje !

      Vymazat
  3. Blahopřeju k bedně! Jsi dobrej!

    Běžec i švadlenka. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na švadlenku mám natrénováno z mládí, kdy šlo v obchodech koupit pouze "ruksak zelený s poruhy". Na běhy musím ještě trénovat ... víc to bolí :-)

      Vymazat
  4. :).. vis je to logicky.. Kdo jiny nez ty by mel byt pokusnym kralikem:).. ty jsi zazil neskutecny veci, umis si vsechno udelat, radu veci sam delas.. o materialech mas prehled vetsi nez vetsina zdejsich prodejcu a dovozcu:)... Proste naprosto rozumny vyusteni, ktere mimochodem ukazuje, ze ten chlapek z decathlonu to ma v hlave srovnany dobre:)..
    Ten zavod .. no zase bedna.. to je fakt na "bednu":)! Ale vsichni, co te zname.. vime proc a moc ti to prejeme!! Tomu se rika representace!! Vsemu zdar! 12:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jen aby ... prostě je to klika. Všechno umím proto, že jsem tyhle věci dělal, když to ještě nebylo v módě a dnes je z toho jen "z nouze ctnost".
      No a ta bedna ... pravda, užívám si, ale bolí to. Však taky každý úspěch může být poslední ... nemládnu !!

      Vymazat
    2. Ses dobrej.. skromnost stranou.. "nebud takova Zagorka":)! MSF! 12:)

      Vymazat
  5. Né, já nejsem ředitelka, já jsem jen písařka, však body mi nadiktoval Honza12 :o))
    Moc se nevytahuješ - ale tedy jak se to vezme - na to že jsi druhý, jsi vlastně první (viz foto na stupínku).
    A samozřejmě velká gratulace (píšu si: VeverkaS, druhé místo...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem rád, že si můžeš psát ... jen aby mi to ještě chvilku vydrželo. Pak už zbudou jen ty myšlenky na pivo ... aby jste mě nevyloučili.

      Vymazat